Alla förslag godkändes

2015-03-23

Örebro Läns Ridsportförbund höll sitt ordinarie årsmöte måndagen den 23 mars.

Det förhållandevis välbesökta mötet hölls på Scandic Hotell, Västhaga, Örebro

Gäst vid årsmötet var Ulf Brömster från SvRF som positivt beskrev förbundets utveckling under 2014 och berättade om planerna för 2015. Bland annat beskrevs förbundets och våra olika inriktningsmålen för verksamheten. Här betonades att hästen är i centrum

Årsmötesförhandlingarna leddes i bästa stil på traditionellt sätt (23.e gången?) av Lennart Sjöberg.

Även i år hade valberedningen gjort ett gott jobb och förslagen gick igenom.

Som ordförande på ett år nyvaldes Christina Krönert – Lindh (se presentation nedan)

Valen i övrigt:
Ledamöter, två år, omval: Fia Krügel, Per Willén, Bertil Carlsson

Suppleanter, ett år, omval: Emma Lindblom, Lina Lagerström – Östlund
Suppleant, ett år, nyval: Hans Jansson

Ledamöter som kvarstår, ett år kvar: Elisabeth Jaeger, Maria Jeppson, Anders Karlsson.

Revisor, ett år: Staffan Tellander
Revisorssuppleant, ett år: Ulf A Eriksson

Även valberedningen omvaldes i sin helhet för ytterligare ett år.

Höjda avgifter

På dagordningen fanns också ett förslag från styrelsen om att klubbarnas medlemsavgift till distriktet skulle höjas. Från 2016 en fast avgift om 1500:-/år och en rörlig avgift om 15:- per medlem. Förslaget godkändes och gäller alltså från nästa år. För 2015 är avgiften kvar på 1000:- respektive 12:-/medlem.

Verksamhetsberättelse

Verksamhetsberättelse för 2014>

Vår nya ordförande

Christina Krönert – Lindh

Presentation av vår nya ordförande

Hej !

Spännande och hedrande att bli vald till ordförande för Örebro Läns Ridsportsförbund.

Jag Christina  är 50 år och bor på vår gård i Täby Örebro tillsammans med min man Thomas och vår yngsta dotter Maria , våra två äldre döttrar Sofia och Karin har flyttat hemifrån då de studerar på universitet.

Vi har en liten hästgård med ett stall för 7 hästar och några av er kanske har varit hemma och ridet hos oss då vi även har ett ridhus, gården kallas Lindhstallet.

Familjen äger just nu endast två hästar som Maria tävlar i dressyr samt att jag har en foderhäst som jag delar med en kompis .

Tidigare genom åren har stallet varit fullt med en mängd ponnyer och hästar som tjejerna har ridet och tävlat, även någon ”mammahäst” har även funnits i stallet.

Tjejerna har alltid tävlat för Örebro Ryttarteam (fd Wittvångs hästsällskap), de senaste  tio åren har alltid någon eller några av döttrarna deltagit i något av alla ÖTRs lag i serier som funnits allt från div 3 ponny i hopp och dressyr upp till div 1 ponny och  div1 häst i dressyr .

Min egen bakgrund i hästsporten är att jag började rida som 10 åring på ridskola och sedan i tonåren körde jag även en hel del trav, mina första egna hästar  var travhästar och jag hade ett tag amatörtränarlicens .  När barnen kom så slutade jag med trav och köpte mig min första ridhäst, nu rider jag ca tre dagar i veckan  för nöjes och motions skull.

Små B-ponnyer köptes till barnen när de var små och när de var i 9-10 årsåldern ville de börja tävla och vi gick då med  i Wittvångshästsällskap. Efter något år blev jag då invald i Wittvångsstyrelse och var med på den roliga resan när vi stärkte och utvecklade klubben från att endast haft ett 15-20 tal licensierade ryttare till dagens 80-tal tävlingsryttare och även genomförde namnbytet till Örebro Ryttarteam.  Mina uppdrag  i styrelsen var ansvarig för  ponnydressyren. Vidare har jag  varit lagledare och tävlingsledare  i framför allt dressyr. Tyvärr är nu ponnyerna ett minne blott då både barn och hästar har vuxit och blivet större.

Jag arbetar på ÖrebroBostäder AB som Teknisk chef och mitt huvudansvar där är ombyggnad samt energifrågor. Via mitt arbete har jag även några branschrelaterade styrelseuppdrag i både ideella samt ekonomiska föreningar.

Som person är jag rak och tycker om ärliga människor som står för sina åsikter, ett skratt lättar många gånger upp stämningen på arbetet och fritiden.  En hobby jag har förutom hästarna är att ha något byggprojekt  på vår gård.

Jag har nu mycket att lära om hur ridsportförbundet fungerar både på läns- och riksnivå, det skall bli jättespännande att börja i styrelsen

Vi ses !

Christina Krönert-Lindh